10 z najužitočnejších pre nákupy v supermarkete

Choroby srdca a krvných ciev viac ako jedno desaťročie sú najčastejšou príčinou smrti v mnohých krajinách sveta. Rusko, žiaľ, nie je výnimkou z tohto zoznamu. To je dôvod, prečo v tomto článku vám predstavíme 10 najzdravších produktov, ktoré si môžete kúpiť v každom supermarkete. Ich zavedenie do stravy bude dobrou mierou prevencie mnohých ochorení a ich pravidelné užívanie zníži riziko ischémie a aterosklerózy - najčastejších príčin kardiovaskulárnych ochorení.

Mastné ryby - žiadna ateroskleróza

Tieto štatistiky ukazujú zaujímavý fakt - Eskymáci veľmi zriedka trpia patológiami kardiovaskulárneho systému. Prečo? Odpoveď na túto otázku je jednoduchá: pravidelne konzumujú veľa mastných rýb. Obsahuje dobrepolynenasýtené kyseliny známe mnohým - Omega-3. Sú vynikajúcou profylaktickou látkou proti ateroskleróze - vinníkom mnohých chorôb srdca a krvných ciev.

Omega-3 nie je syntetizovaný v tele, a preto sa vzťahuje na základné zložky, ktoré k nám prichádzajú len s jedlom. Ich účinnosť v boji proti mozgovej príhode a ischemickej chorobe srdca sa preukázala v mnohých štúdiách.

Omega-3 majú tieto účinky:

  • kardioprotektívne;
  • normalizáciu metabolizmu lipidov;
  • zlepšenie zloženia a mikrocirkulácie krvi;
  • antiarytmické;
  • antihypertenzíva;
  • protizápalové.

Kardiológovia na celom svete predpisujú Omega-3 vo forme liekov na prevenciu a liečbu aterosklerózy, infarktu myokardu, hypertenzných a koronárnych srdcových ochorení, mozgových príhod a iných ochorení. srdca a krvných ciev. Hlavným zdrojom týchto kyselín v potravinách je rybí olej.

Vedúci predstavitelia obsahu omega-3 sú tieto druhy rýb:

  • losos;
  • sardinky;
  • sleďa;
  • hamsa;
  • tavenina;
  • losos;
  • tuniak;
  • makrela;
  • makrela.

Lekári dôrazne odporúčajú, aby sa mastné ryby zahrnuli do stravy dvakrát týždenne. Mimoriadne dôležitý je dostatočný príjem produktov s Omega-3 pre ľudí s predispozíciou k patológiám srdca a ciev, diabetes mellitus a chronickému ochoreniu obličiek. Omega-6 mastné kyseliny, ako napríklad kyselinyAntarktický krillový tuk.

Grapefruit - glykozidy pre srdce a cievy

Štruktúra týchto citrusov zahŕňa celý komplex vitamínov (C, P, A, D, B1 a B2), draslíka, vápnika, horčíka, fosforu a iných minerálov, veľké množstvo rastlinných vlákien a glykozidov. Jedno ovocie obsahuje polovicu dennej potreby vitamínu C, ktorý podporuje cievy a chráni ich pred pôsobením voľných radikálov. A glykozidy v ňom bránia rozvoju aterosklerózy a pomáhajú stabilizovať činnosť a rytmus srdca.

Konzumácia jedného grapefruitu denne prispieva k:

  • zníženie cholesterolu a triglyceridov;
  • na prevenciu rozvoja hypertenzie a aterosklerózy;
  • nadváha;
  • normalizuje metabolizmus glukózy a znižuje potrebu inzulínu.

Vedci tvrdia, že grapefruity červených odrôd sú pre srdce výhodnejšie. Je možné, že v červenom ovocí sú ešte známe látky, ktoré majú vedecké účinky, ktoré majú priaznivý vplyv na hladinu lipidov v krvi. Podľa vedcov sú rovnako užitočné grapefruitové čerstvé ovocie a čerstvé ovocie.

Avokádo - draslík s draslíkom a omega-3

Okrem Omega-3 obsahujú avokádo veľa draslíka užitočného na činnosť srdca. Okrem toho sú v týchto malých plodoch obsiahnuté mnohé ďalšie prospešné látky: vitamíny C, PP, B6, B2 a E, kyselina listová, provitamín A, vláknina, horčík, meď, fosfor a mnoho ďalších minerálnych zložiek.

Pravidelné zapínanieMenu Avocado prispieva k:

  • prevencia aterosklerózy a kardiovaskulárnych ochorení;
  • znížiť hladinu "škodlivého" cholesterolu;
  • zvýšenie tolerancie napätia;
  • zníženie krvného tlaku;
  • normalizácia rovnováhy vody a soli;
  • zlepšenie zloženia krvi;
  • zvýšenie imunity.

Odborníci na výživu a kardiológovia odporúčajú vstrekovanie tohto ovocia do vašej stravy s mierou, pretože jeho kalorický obsah je veľmi vysoký. Napriek tomu môže byť avokádo dobrou náhradou takýchto potravín škodlivých pre srdce, ako je majonéza a maslo. Z tohto ovocia sa dajú pripraviť šaláty, cestoviny na sendviče a omáčky na obliekanie hlavných jedál a šalátov. Odborníci na výživu odporúčajú kúpiť iba zrelé plody avokáda, pretože nezrelý obsahuje oveľa menej živín.

Ľanový olej - dostupný zdroj Omega-3

Hlavnou hodnotou ľanového oleja je vysoký obsah Omega-3. V tomto rastlinnom oleji je obsah polynenasýtených mastných kyselín najvyšší. Vzhľadom na jeho významný kalorický obsah, odborníci na výživu odporúčajú používať tento výrobok s mierou - nie viac ako 2 polievkové lyžice denne.

Podľa odborníkov je ľanový olej podobný s rybím olejom. Vďaka vysokej úrovni omega-3 zabraňuje tvorbe aterosklerotických plakov, znižuje hladinu "škodlivého" cholesterolu a zabraňuje tvorbe a sedimentácii krvných zrazenín v lúmene krvných ciev.

ZaPrevencia chorôb kardiovaskulárneho systému sa odporúča používať rafinovaný ľanový olej. Mal by mať zelenožltú farbu, slabý zápach a chuť, mal by byť transparentný, čistý a bez sedimentu. Na ošetrenie ľanového oleja by sa mal nakupovať v lekárňach alebo v etablovaných supermarketoch, pretože jeho kozmetické náprotivky, falzifikáty a náhrady môžu poškodzovať zdravie.

Cesnak - úder do hypertenzie

Mnohé štúdie potvrdzujú, že cesnak je jedným z najlepších profylaktických činidiel na arteriálnu hypertenziu a jeho pravidelné užívanie pomáha znižovať ukazovatele krvného tlaku o 7–8%. Tento antihypertenzívny účinok obsahuje sírovodík a oxidy dusíka.

Pravidelná konzumácia cesnaku - asi 1 strúčiky denne - prispieva k riedeniu krvi. Zlepšenie jeho tekutosti, cesnak znižuje zaťaženie ciev a zabraňuje tvorbe krvných zrazenín na ich stenách.

Podľa niektorých vedcov môže používanie cesnaku znížiť úroveň „zlého“ cholesterolu, ale niekoľko ďalších odborníkov toto tvrdenie vyvracia. Tento potravinársky výrobok je však schopný zabrániť oxidácii cholesterolu voľnými radikálmi, a preto sa riziko jeho usadzovania na cievnych stenách vo forme plakov môže významne znížiť. To znamená, že cesnak je dobrým prostriedkom na prevenciu aterosklerózy, ktorá hrá svoju smutnú a významnú úlohu pri rozvoji hypertenzie amnoho ďalších patológií kardiovaskulárneho systému.


Celé zrná - protiváha k ateroskleróze

Kardiológovia odporúčajú, aby ľudia s chorobami kardiovaskulárneho systému a zdravými ľuďmi nahradili celozrnný biely chlieb celozrnnými obilninami.Práve v týchto kultúrach je obsiahnuté veľké množstvo vlákniny, čo spomaľuje absorpciu „škodlivého“ cholesterolu , ktorý vstúpi do tela spolu s inými potravinami.

V priebehu spracovania obilniny strácajú väčšinu svojej vlákniny a preto odborníci odporúčajú ich použitie v surovej forme.Celé zrná, ako je jačmeň, ovos, kukurica, hnedá ryža a proso, môžu poskytnúť nenahraditeľnú podporu pre srdce a cievy.Ich pravidelné používanie bude vynikajúcou prevenciou aterosklerózy a ischemickej choroby srdca.

Kakaové bôby sú srdcovým srdcom

Mierna konzumácia tmavej čokolády je pre srdce dobrá.

Väčšina vedcov tvrdí, že horká čokoláda obsahujúca aspoň 70% kakaových bôbov a minimálne množstvo cukru je dobré pre srdce.V tomto obľúbenom potravinárskom produkte je veľké množstvo polyfenolov a flavonoidov.Vzhľadom na tieto látky vedie použitie horkej čokolády k riedeniu krvi a zníženiu záťaže myokardu, zabraňuje tvorbe krvných zrazenín, eliminácii arteriálnej hypertenzie, zníženiu hladín cholesterolu a spomaľovaniu tvrdnutia ciev.Steny.

Okrem týchto priaznivých vlastností pre srdce, horká čokoláda pomáha eliminovať depresiu a znižuje obsah stresového hormónu. Tieto stavy spôsobujú mnohé kardiovaskulárne ochorenia.

Odborníci odporúčajú pozorovať umiernenosť pri používaní tejto vysokokalorickej pochúťky na prevenciu patológií srdca a ciev. Za deň by nemali jesť viac ako 20-30 g tmavej čokolády.


Bobule - nevyčerpateľný zdroj živín pre srdce a cievy

Sezóna čerstvých plodov je v mnohých krajinách krátkodobá, ale po jej skončení môžete vždy nakupovať mrazené bobule v supermarketoch, v ktorých sú všetky užitočné zložky skladované pri teplote 90 - 95%. Mnohé druhy ovocia sú užitočné pre srdce, ale podľa mnohých odborníkov, lesné plody majú obzvlášť priaznivý vplyv na jeho prácu. Sú nevyčerpateľným zdrojom draslíka, kyseliny askorbovej, flavonoidov, pektínu, antokyanínov, horčíka a vlákniny.

Pravidelné zavádzanie jahôd, čučoriedok, brusníc, čučoriedok, malín, malín, červených a čiernych ríbezlí do stravy pomáha spomaliť spevnenie koronárnych a iných artérií, rýchlejšiu elimináciu „škodlivého“ cholesterolu a riedenie krvi. Ich časté používanie bude dobrým a príjemným opatrením na prevenciu koronárnych srdcových ochorení, arteriálnej hypertenzie a aterosklerózy.

Huby - sklad antioxidantov pre srdce

Podľa mnohých štúdií sa vo väčšine húb, ktoré sa môžu konzumovať, \ tobsahuje silný antioxidačný ergotianín. Je schopný neutralizovať mnohé voľné radikály a bráni rozvoju nielen ochorení srdca a ciev, ale tiež znižuje riziko rakoviny. Výsledky výskumu dokazujú, že pravidelné zahrnutie húb do vašej stravy pomáha predchádzať mnohým ochoreniam srdca.

Na hubách, na rozdiel od mäsa, cholesterol nie je prítomný a obsahuje množstvo selénu, sacharidov a vlákniny. Táto skutočnosť z nich robí nepostrádateľné jedlo v strave ľudí, ktorí potrebujú prevenciu cievnych a srdcových ochorení.

V Rusku boli biele huby vždy považované za liečiteľov srdca. Obsahujú alkaloid hercytín, ktorý sa používa na liečbu ischemickej choroby srdca a jej následkov. Z nich sa pripravili tinktúry, ktoré sa použili na spracovanie jadier. To znamená, že konzumácia bielych húb môže byť dobrým preventívnym opatrením na prevenciu vzniku srdcových ochorení.

Červené víno - elixír antioxidantov a flavonoidov pre srdce

Pohár červeného vína denne znižuje riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení.

O výhodách a nebezpečenstvách červeného vína diskutovali lekári dlho. Vedci dokázali z neho extrahovať asi 600 látok, ale tieto sú ďaleko od všetkých zložiek likéru. Záujem o červené víno vznikol v dôsledku štatistiky, že Francúzi, ktorí ju konzumujú denne pred jedlom, sú oveľa menej náchylní na choroby srdca a krvných ciev ako obyvatelia.Európy a USA.

Mnohí odborníci, ktorí študujú vlastnosti červeného vína, dospeli k záveru - mierne používanie tohto nápoja (ale len suché a prírodné) pomáha predchádzať kardiovaskulárnym ochoreniam. Štúdie potvrdzujú, že pod jej vplyvom dochádza k zvýšeniu hladiny dusíka v krvi, čo vedie k vazodilatácii a poklesu horného a dolného krvného tlaku. Táto vlastnosť nápoja pri jeho primeranej konzumácii prispieva k zníženiu rizika cievnej mozgovej príhody o 20% a ochorení srdca - o 15%.

Červené suché víno obsahuje veľké množstvo antioxidantov. Po užití sa ich množstvo v krvi zvýši po 30 minútach a trvá 4 hodiny. Tieto zlúčeniny zabraňujú poškodeniu krvných ciev voľnými radikálmi. Okrem toho látky v tomto nápoji prispievajú k zníženiu hladiny endophelínového proteínu, ktorého vysoká hladina vyvoláva rozvoj aterosklerózy a ďalších vaskulárnych patológií.

Červené víno obsahuje prokyanidy. Rovnako ako antioxidanty, sú veľmi prospešné pre krvné cievy a srdce. Vzhľadom na ich vplyv sa znižuje riziko vzniku nasledujúcich patológií:

  • infarkt myokardu;
  • nedostatočnosť koronárneho prietoku krvi;
  • aterosklerózy;
  • hypertenzia.

Tanín, ktorý sa nachádza v jamách, šupkách a stonkách hrozna, dáva pružnosť ciev a posilňuje ich a saponíny a kakhetín odstraňujú "škodlivý" cholesterol, čo vedie ktvorba aterosklerotických plakov.

Odborníci varujú, že len zdraví ľudia a tí, ktorí nemajú kontraindikácie, aby si ju mohli vziať červené víno, aby sa zabránilo chorobám srdca a ciev. Vyhnite sa jeho použitiu by mali byť ochorenia tráviaceho systému, alergické reakcie, astma, záchvaty migrény podobné bolesti hlavy, alkoholizmus a psychologické poruchy.

Pacientom so srdcovými a cievnymi ochoreniami sa môže odporučiť, aby tento nápoj užívali počas remisie len kardiológ. A na takéto ošetrenie sa môžu použiť iba suché vinobranie vína a ich dávka by mala byť prísne obmedzená - najviac 50-100 ml denne.

Zahrnutím týchto 10 zdravých potravín do vašej stravy môžete znížiť riziko vzniku mnohých srdcových ochorení a ich hlavného vinníka - aterosklerózy. Mala by brať do úvahy existujúce kontraindikácie používania niektorých z nich a pozorovať umiernenosť.

Kanál č. 1, program „Žiť zdravo“ s Elenou Malyshevovou, v časti „O potravinách“ hovoria o superpotravinách pre srdce: