7 potrebných návykov pre zdravie a krásu zubov

Preventívna návšteva zubára dvakrát ročne je zlatým štandardom pre každého, kto sa stará o zdravie zubov. Avšak nezdravá strava, chronické ochorenia, stres a iné negatívne faktory, ktoré sú naše životy plné, nás často nútia spomenúť si na existenciu takéhoto lekára oveľa častejšie.

Čo urobiť, aby sa zabezpečilo, že takéto nútené návštevy budú čo najmenšie? Ako si udržať zdravie a krásu zubov? Odpovede na tieto otázky môžu byť v súbore odporúčaní av tomto článku sa pozrieme na sedem jednoduchých návykov, ktoré vám pomôžu navštíviť zubára menej často.


Prvým dobrým zvykom je piť vodu alebo nesladené nápoje po konzumácii sladkostí

.
Po konzumácii sladkostí alebo iných sladkostí by ste mali piť vodu alebo akékoľvek nesladenépitie. Vymyje zvyšky cukru zo zubov a vyrovnáva ich škodlivé účinky.

Každý vie, že prítomnosť cukru v ústach prispieva k množeniu baktérií a vzniku zubného kazu. Mnohí ľudia však milujú sladkosti.

Ako teda vyrovnať negatívne účinky cukru na zuby? Odpoveď na túto otázku je často zmätená, ale je to veľmi jednoduché. Dostaňte sa do zvyku piť sladkosti s čistou vodou alebo nesladeným čajom, kávou alebo iným nápojom bez cukru.

Uskutočnením tejto činnosti jednoducho umyjete sladkú chuť v ústach a bude mať menej „jedla“ pre patogénne baktérie. Z tohto dôvodu nebudú tak agresívni k vašim zubom.

Druhým dobrým zvykom je jesť jablko po každom jedle

.

Zvyk jesť jablká, najmä ak sú drsné, pomáha čistiť zuby potravinového odpadu. To znamená, že v ústach zostane menej potravy a živná pôda pre baktérie bude nepriaznivá. Záver je jednoduchý - jesť jablko po jedle bude vynikajúcim preventívnym opatrením proti zubným kazom a iným zubným ochoreniam.

Tretím dobrým zvykom je opláchnuť si ústa po škrobnatých potravinách

.

Priaznivé prostredie pre rozvoj baktérií v ústach vzniká nielen po konzumácii sladkostí. Baktérie, ktoré sú vždy prítomné v ústnej dutine, sú schopné spracovať nielen cukor, ale aj škrob do kyseliny. To je dôvod, prečo sa dospievajúci, ktorí milujú čipy, často zoznámia so zubným kazom včas a stávajú sa častými.hostia zubára.

Ako sa vyhnúť škodlivým účinkom škrobnatých potravín? Odpoveď je veľmi jednoduchá - opláchnite si ústa po jedle, alebo aspoň použite žuvačku.

Štvrtým dobrým zvykom je piť vodu po celý deň

.

Tento jednoduchý a prístupný zvyk zmyje množstvo baktérií a jeho výhodu oceníte v podobe takého príjemného bonusu ako vzácnejšie návštevy zubára. Ako funguje voda proti zubnému kazu?

Okrem toho, keď sa baktérie vymyjú, neutrálna kvapalina stabilizuje orálne prostredie a zuby sú menej ovplyvnené kyselinami. Ďalším momentom priaznivým pre zdravie zubov je, že telo je dostatočne nasýtené vodou, čo prispieva k aktívnejšej produkcii slín. V dôsledku toho sa ústa premyjú touto užitočnou kvapalinou obsahujúcou takéto prírodné antiseptikum ako lyzozým.

Piatym dobrým zvykom je jesť s nožom a vidličkou

Bohužiaľ, takéto nálezy ako malá kosť v mäse, náhodne opustené a nepozorované v čase, a kamienok ulovený v pečive, trieska z škrupiny orecha, čerešňové kamene alebo marhule nie sú nezvyčajné. Často sa stávajú príčinou rozbitia kusu zubu alebo dokonca jeho významného zničenia.

Riziko kolízie s takými nebezpečnými „prekvapeniami“ môžete znížiť nožom alebo vidlicou. Takýto zvyk nie je len znakom poznania spôsobov. Je to pohodlné a prispieva k bezpečnosti zubov.


Šiesty dobrý zvyk - jedlo a pitie by malo byťiba prijateľná teplota

Je dobré, ak sa vám nepáči príliš horúce alebo príliš studené jedlá - nebudete musieť získať nový zvyk a znovu sa vzdelávať.Akákoľvek zmena v obvyklej teplote ovplyvňuje zubnú sklovinu, ktorá je extrémne deštruktívna a vytvárajú sa na nej mikrotrhliny, cez ktoré prenikajú baktérie spôsobujúce kaz.A je obzvlášť deštruktívne spôsobiť prudký pokles teploty z nízkych na vysoké (napríklad takýto skok sa vyskytuje pri pití zmrzliny s kávou).Okrem toho, po jedle horúce jedlo, nemôžete okamžite čistiť zuby a nechať teplotu stabilizovať po dobu 10-15 minút.

Siedmym dobrým zvykom je denne konzumovať tvaroh

Denné raňajky vo forme tvarohu obohatia vaše zuby o vápnik a ušetria vás od kíl navyše.

Zvyk konzumácie tvarohu každý deň je len plus pre zubné zdravie.Zvlášť užitočný riad z tohto produktu ráno.

  • Po prvé, po dlhý čas sa budete cítiť naplno a nemyslíte na snacking.Táto skutočnosť priaznivo ovplyvní nielen telesnú hmotnosť, ale aj stabilitu životného prostredia v ústnej dutine.
  • Po druhé, pri tvarohu dostanete potrebné množstvo vápnika, ktoré je také dôležité pre zdravie nielen zubov, ale aj ďasien.

Ukazuje sa, že riadne čistenie zubov a návšteva zubára dvakrát ročne nestačí.Niekoľko užitočných, jednoduchých a pre niekoho, neočakávané návyky nám môžu pomôcť udržať krásu a zdravie zubov a ďasien na dlhú dobu.Pamätajte si ich.


Na ktorýnavštívte lekára

Ak chcete získať čo najúplnejšie odporúčania na udržanie zdravých zubov, obráťte sa na svojho dentálneho hygienistu. Bude hovoriť o nových zubných kefkách, výhodách a nevýhodách automatických kefiek, povie vám, ako správne používať zubnú niť a ústnu vodu.

O zvykoch nezdravých zubov na GuberniaTV: