Andropause (mužská menopauza): príčiny, príznaky, úprava

Slovo „menopauza“ sa už stalo známym: je to obdobie vyhynutia a ukončenia ženského fertilného a menštruačného cyklu.

O tom, ako dochádza k zmenám veku u mužov, je oveľa menej známe. Avšak mužská menopauza, on je andropause, fenomén je rovnako normálny. Prvé zmeny v tele človeka sa spravidla vyskytujú v veku 50+, hoci je to možné skôr.

Aká je podstata andropause? V prvom rade je charakteristický pokles hladiny mužského pohlavného hormónu testosterónu. Je to spôsobené znížením libida a mnohými ďalšími zmenami v tele. Často je proces vymazaný, takmer nepostrehnuteľne, omnoho pokojnejšie ako proces spravodlivého sexu. Avšak určitá špecifickosť tohto obdobia je trochu podobná ženskej menopauze.


Príčiny andropauzy

  1. Vek osoby. Starší muži majú často kvantitatívne a kvalitatívne zmeny v spermiách; múdra povaha "spomaľuje" ich libido, postupne znižuje na nulu aj reprodukčnú funkciu. Nemali by ste predpokladať, že zmeny sa vyskytujú len v genitáliách, zodpovedajúce časti mozgu tiež začínajú pracovať inak,spomaľuje viril príkazy. Vonkajším znakom toho je niekedy gynekomastia (nárast prsných žliaz u mužov), vnútorným znakom je pokles záujmu o sexuálny život.
  2. Choroby a zranenia. Mechanizmus andropause môže tiež vyvolať množstvo nevyhnutných chirurgických zákrokov, mechanických poranení a neskorej liečby mnohých infekčných ochorení postihujúcich semenníky.
  3. Užívanie viacerých liekov. Lekár o tom často pacienta upozorňuje a skutočnosť (najmä počas liečby zhubných nádorov alebo pokročilej prostatitídy ) si musí vybrať medzi rizikom pre život a sexuálnou mocou. Niekedy je tento vedľajší účinok lieku mimo dohľadu supervízneho zdravotníka, pacient si musí pozorne prečítať anotáciu k lieku a požiadať o jeho výmenu.

Fyzikálne a fyziologické príznaky

\ t

Prvé príznaky sú mierne, mierne viditeľné pre samotného muža, niektoré sú pre jeho partnera neviditeľné. Zavolajme ich!

Medzi zmeny v sexuálnom živote patria:

  1. Znížená sexuálna túžba (bez potreby častého pohlavného styku).
  2. Pomalší nástup erekcie.
  3. Nedokončená erekcia.
  4. Predčasná alebo neprimerane oneskorená ejakulácia.
  5. Neschopnosť počať dieťa.
  6. Nedostatok úplnej spokojnosti, pocit únavy po sexuálnom kontakte.

Časté a fyzické zmeny v tele:

  1. Zvýšenie veľkosti prostaty, ktorápociťuje problémy s močením (spomaľuje proces, časté nutkania ) a nepohodlie v hrádzi.
  2. Znovuzrodenie časti svalového tkaniva do tukového tkaniva, ktoré vyvoláva prírastok hmotnosti a zníženie svalovej sily.
  3. Niektoré zníženie hustoty kostí, v dôsledku ktorého sa začína zmenšovanie chrbtice, mierne znižuje rast.
  4. Zmeny v proporciách údaja („pivné brucho“).
  5. Neprovokovaná bolesť chrbtice, kĺbov, chrbtových svalov.
  6. Náhle "uzavretie" (necitlivosť, nemožnosť úplného pohybu) ramenných svalov, krku, tváre - spravidla sa prejde po niekoľkých minútach.
  7. Skoky krvného tlaku, bolesti hlavy, srdcové arytmie alebo tachykardia.
  8. Pocit nedostatku vzduchu.
  9. Pocit horúčavy, potenie, závraty a iné vaskulárne zmeny.
  10. Rýchlejšia únava, znížený výkon.

Stojí za to venovať pozornosť možným mentálnym a mentálnym zmenám, zmenám v stereotypoch správania:

  1. Zabudnutosť, ťažkosti so sústredením.
  2. Znižovanie flexibility myslenia (je ťažké vnímať myšlienky, ktoré sú v rozpore s vaším názorom, komplexne posúdiť situáciu, robiť netriviálne rozhodnutia).
  3. Podráždenosť, nervozita, poruchy spánku.
  4. Ospalosť vo dne, apatia, ľahostajnosť k tomu, čo sa predtým zaujímalo (šport, autá, sudoku atď.).
  5. Vylepšeniecitlivosť na stres, tendencia k depresii.
  6. Túžba "zapadnúť" všetko pre seba, kritizovať oponentov, členov rodiny a podriadených.
  7. Neznášanlivosť pre kritiku, nedostatočné vnímanie.

Nikto nezažil naraz všetky príznaky.Keď si však všimneme aspoň 4-5 z vyššie uvedeného dlhého zoznamu, mali by ste zvážiť stav svojho zdravia a poraďte sa s lekárom: urológom, andrologom, psychológom na zmiernenie identifikovaných javov a maximalizáciu ich korekcie.

Nepopierajte možnosť akýchkoľvek zmien v tele, ako aj prejdite na druhý extrém: neustále sledujte seba, ak existujú nejaké „poplašné zvony“. Spojenie medzi vyskytujúcimi sa neobvyklými javmi a vekom môže byť adekvátne posúdené iba lekárom a pesimizmus sa môže stať jedným z faktorov, na základe ktorých sa zdanlivé problémy môžu zmeniť na reálne.

Andropause nie je choroba, ale prirodzená fáza života. Musíte monitorovať svoje zdravie, ale nemali by ste tragédiu z každej malej zmeny v tele.

Zmiernenie a liečba andropauzy

U žien je menopauza spravidla viac komprimovaná, andropauza u mužov sa dlhodobo predlžuje, takže zmeny v tele sa postupne zvyšujú, niekedy sú pre ľudí nepostrehnuteľné. Nezasahuje do času, aby sa začal starať o svoj mäkký tok.

Je vhodné zapojiť sa do prevencie zmien súvisiacich s vekom už dlho pred ich prejavom.

Po prvéfronty, zaťaženie sa fyzickou a duševnou prácou: časť testosterónu sa spotrebuje, sexuálna aktivita sa stáva menej výraznou. Čím viac milujúci muž v strednom veku ( po 35 rokoch ), tým väčšia je jeho túžba odložiť veci, aby sa otočil ďalší román, tým ťažšie bude neskoršie andropause na jeho fyzickej a psychologickej úrovni. U ľudí so strednou a nízkou hladinou testosterónu je starnutie oveľa jednoduchšie, dlhšie a menej nápadné. Urobte si pravidlo rannej gymnastiky (s činkami, kettlebells, elastickou bandážou a inými projektilmi), jogging, víkendové túry, kúpanie v bazéne. Učte sa cudzie jazyky, ponorte sa do noviniek vašej profesie alebo študujte priľahlé, premýšľajte a formulovajte svoj názor v rôznych oblastiach verejného života.Nabite sa!

S vekom sa snažte neznižovať ani mierne znižovať psychickú a fyzickú záťaž (koniec koncov, hladina testosterónu v krvi klesá len o 0,7–1% ročne, čo vôbec nie je!). Dole s výťahom: lezenie po schodoch do tretieho poschodia dáva osobe najmenej desať minút chôdze. Obmedzte čas na sedenie v televízii: aj hranie "Tetris" na počítači dáva viac na udržanie mozgu v stave aktivity. Snažte sa pre seba naplánovať niečo dlhodobo a priniesť do života nápady, ktoré vám umožnia udržiavať nervový systém vo výbornom stave (robiť jogu, napísať knihu, naučiť sa dizajnovať).domáce gadgets, kompilovať počítačový telefónny zoznam, štartovať a trénovať psa, atď.). Treba prekonať vlastnú lenivosť. Ak viete, že vám to pomôže zostať dlhšie mladých a zdravých, aká iná motivácia je potrebná?

Nepokúšajte sa všetkým dokázať, že ste stále „Hoo“! Vezmite si to tak ľahko, že vaše vlasy sa zmenšili alebo zmenili na sivú, že nemôžete chodiť po turistickej trase celý deň bez prestávky, že dievčatá dávajú pozor na ostatných mužov. Neexistuje nič zábavnejšie, ak sa pozriete zvonku, ako starnúci muž s farbené vlasy, snaží sa prísť na prvé miesto v lyžiarskom závode a nie uspieť v tomto. Myslite na seba ako na seba: nikto nepovedal, že v elegantnom džentlmenovi, ktorý bol bielený sivými vlasmi, je menej šarmu ako v šialenom mužovi.

Nerobte drámy zo skutočnosti, že erektilná funkcia alebo libido sa znížili. Váš partner potrebuje oveľa viac neživosti, dlhé pohladenie ako násilný koitus (aj ona nie je mladšia!). Skúsenosti, skúsenosti mužov sú oveľa dôležitejšie pre plnohodnotný sexuálny styk ako aktívne útoky mladého človeka. Vek experimentov nie je prekážkou, môžete vždy diverzifikovať svoj sexuálny život. Či používať Viagra, nechajte lekára rozhodnúť. Nie je škodlivý pre niekoho, ak nie je zneužívaný, a prvá tabletka môže byť smrteľná pre hypertenzného pacienta alebo jadro. Výber jednotlivých prostriedkov na zlepšenie sexuálnej funkcie, je lepšie zveriť špecialistu, urológa alebo androloga.

Preskúmajte svoju diétu. S vekommetabolizmus v tele sa stáva menej intenzívnym, takže je lepšie znížiť obsah sacharidov v potrave. Sklo piva 1-2 krát týždenne je dosť dosť, so sladkými vínami, je lepšie prejsť na suché, vysoko kalorické liehoviny menej často. Odmietnuť jesť pizzu a cheeseburgery, v nich je málo živín a obsah kalórií je veľmi vysoký. Jedené jablko však umožní nasýtiť telo vlákninou, minerálmi, vitamínmi a posilniť svaly na tvári, čím sa zabráni ochabnutiu pokožky a vzniku vrások. Paradajka - skutočný priateľ mužov, výborný prostriedok na prevenciu prostatitídy! Na večeru, nezabudnite pridať šalát z čerstvej alebo nakladanej zeleniny, korenené nie s majonézou, ale s rastlinným olejom, octom a citrónom. Tým sa zabráni letargii čriev súvisiacej s vekom, spôsobí, že telo strávi viac kalórií na strávenie potravy, a tým zabráni ukladaniu prebytočného tuku.

Mierne menej soli potraviny, snažte sa jesť zeleninu bez soli: to vám dá detský pocit prirodzenej chuti výrobkov. Nežijeme v období holodomoru, nesnažte sa jesť viac chleba alebo zemiakov, stačí jeden kúsok čierneho alebo celozrnného chleba a zemiaky - dvakrát týždenne.

Tuky nemôžu obmedzovať zvlášť, sú menej škodlivé ako sacharidy. Je lepšie, ak sú to prírodné produkty: maslo, sadlo, bohatá polievka s dobrým kusom mäsa, ucho s „medailami“ na povrchu, ako spracované výrobky: údené klobásy, mäsové konzervy atď. Varené na otvorenom ohniKebaby sú oveľa užitočnejšie ako klobásy, pečená hydina je chutnejšia a užitočnejšia ako vyprážaná v hlbokom tuku.

Čím skôr optimalizujete fyzickú a psychickú záťaž, upravíte diétu, tým neskôr sa stane menej viditeľná andropause.

Ďalší dôležitý bod. Po 50 rokoch sa uistite, že ste vyšetrený urológom, skontrolujte stav prostaty. Spustenie prostatitídy môže a naozaj spomalí, beh musí fungovať. Vašou úlohou je znížiť riziko.

Andropause a rodina

Podpora blízkych spôsobuje, že ofenzíva andropause bude menej bolestivá.

Väčšina matiek a starých matiek vašich manželiek stratila v relatívne mladom veku svojich manželov, takže ženy, ktoré veľmi málo poznajú Andropause, nesprávne interpretujú tieto zmeny vo vašom tele, ku ktorým dochádza s vekom.

Pomerne často má žena podozrenie, že jej konkurent stráca záujem o ňu - a je žiarlivý. Ste muž, láskavo jej vysvetlite, že je pre vás stále príťažlivá, stačí sa naučiť, ako budovať vzťahy iným spôsobom.

Podráždenosť charakteristická pre vek andropauzy, nervové poruchy, zábudlivosť možno zmierniť užívaním rastlinných prípravkov alebo iných prípravkov predpísaných lekárom. Neodmietajte ich, nerobte rodinných príslušníkov.

Snažte sa nereagovať na nezvyčajné situácie hneď, nepožadujte, aby dospievajúca dcéra prestala maľovať, a syn si strihal vlasy tak, ako sa vám páči. Rôzne generácie majú rôzne chute. Choď do školy a uvidíšako vyzerajú vaši kolegovia a potom urobte informované rozhodnutie.

Rodina by mala tiež poskytnúť mužovi s aropause určitú podporu, ktorá by mu pomohla vyrovnať sa so situáciou. Je omnoho správnejšie presvedčiť manžela, aby sa objavil u lekára, aby šiel spolu s rodinným poradcom, aby pokojne hovoril s mužom, než aby sa domnieval, že sa stal drobným tyranom, kričiteľom a je čas podať žiadosť o rozvod.

Spravidla sa andropause u človeka vyskytuje v rovnakom čase (alebo o niečo neskôr) s menopauzou u ženy. Preto lekári neschvaľujú manželstvá s oveľa mladšími partnermi alebo partnermi.

Tým, že si manžel a manželka pomáhajú, poskytujú podporu a neuzavierajú sa na sebe, manželstvo ešte posilňuje manželstvo a pokračuje ďalej v živote.

Na ktorý lekár sa má obrátiť

Prejav mužskej menopauzy pomôže vyhladiť androloga. Ak nie je možné ho navštíviť, je potrebné poradiť sa s urológom. So zmenami v správaní a náladách je žiaduci rozhovor s psychológom, s rozvojom depresívneho stavu - vyšetrenia psychiatra, s výskytom erektilnej dysfunkcie - liečby sexuálnym terapeutom. Počas mužskej menopauzy je potrebné monitorovať stav srdca, mozgu a krvných ciev, v čase s odkazom na kardiológa, neurológa.