Bohatý krk - čo robiť?

Akákoľvek bolesť signalizuje, že s telom je niečo nesprávne. Hlavná vec v tejto situácii - byť schopný zistiť zdroj signálu. Bolesť krku môže byť dôsledkom banálnej únavy a symptómu vážneho ochorenia.


Najčastejšie príčiny bolesti krčka maternice

\ t

Medzi najčastejšie príčiny bolesti na krku patria:

  • Preťaženie svalov (myalgia).

So sedavým životným štýlom sa zvyšuje statické zaťaženie svalov krku. Pri stláčaní svalových vlákien dochádza k štipnutiu blízkych nervov, čo vedie k vzniku bolesti. Bolesť pokrýva celú zadnú časť krku a siaha až po ramenný pletenec. Táto podmienka je často pozorovaná u úradníkov.

  • Cervikálna osteochondróza.

Choroba sa vyvíja v dôsledku porúch metabolických procesov v chrbtici. Výsledkom je, že medzistavcové platničky sa opotrebovávajú a stenčujú. Stavce sú blízko pri sebe a zvierajú nervové korene - takto vzniká syndróm bolesti. Zvyčajne bolesť v osteochondróze ťahá v prírode, môže dávať do rúk alebo lopatiek. Otáčaním hlavy sa zhoršuje nepohodlie.

Medzi faktory, ktoré prispievajú k rozvoju ochorenia: nízka fyzická aktivita, stres, ujmy,vysoké zaťaženie chrbtice. Negatívna dedičnosť tiež zohráva úlohu. Ak má jeden z priamych príbuzných osteochondrózu, pravdepodobnosť jeho vývoja sa zvýši o 30%.

  • Medzistavcová hernia.

Vyvíja sa ako logický výsledok osteochondrózy. Vytlačený kotúč medzi dvomi stavcami sa zlomí a jeho obsah sa vypukne. S touto patológiou nejde len o krk, ale o celú hornú časť chrbta. Môže sa vyskytnúť necitlivosť v rukách, bolesti hlavy, zvýšenie krvného tlaku.

  • Spondyloartróza.

Komplexným pojmom sa rozumie deštrukcia tkanív chrupavky kĺbov chrbtice. Hlavné príznaky ochorenia - bolesť a stuhnutosť, ktoré sa prejavia najmä po dlhom pobyte tela v jednej polohe. Počas pohybu sa syndróm bolesti znižuje. Najcitlivejší pacienti s vertebrálnou artrózou so zlým držaním tela, skolióza, ploché nohy.

  • Neuralgia.

Bolesť v krku môže byť spôsobená léziou okcipitálneho nervu. Tento stav často vzniká v dôsledku podchladenia zadnej časti hlavy. Zároveň sa môže objaviť bolesť v spodnej časti tváre, za ušami, vzadu.

  • Myozitída.

Zápal svalového tkaniva je ďalším dôsledkom dlhodobého vystavenia chladu alebo ťahu. Pri príchode do ordinácie pacienti s myozitídou hovoria, že prešli krkom. Bolesť pokrýva určitú oblasť krku, niekedy dáva čelo, chrámy,ramenný opasok.Otočenie hlavy sa stáva nemožným.

  • Zápal lymfatických uzlín.

Pri zápal stredného ucha, tonzilitída sa môžu zapáliť krčné lymfatické uzliny .Bolestivosť v tomto prípade je cítiť v prednej časti krku.Ťažký opuch oblasti pod bradou.

  • Psycho-emocionálny stres.

Stres zvyšuje tón nervových vlákien, ktoré okrem iného riadia krčné svaly.Svaly sa sťahujú, pacient cíti, že na zadnej strane krku sa strieľa.

Ako si pomôcť?

Pravidelné cvičenia fyzikálnej terapie môžu pomôcť znížiť nepohodlie.

Pri akomkoľvek druhu bolesti by ste sa mali poradiť s lekárom.Pred návštevou špecialistu pomôžu nesteroidné protizápalové lieky zmierniť stav.Môžu sa užívať ako vo vnútri (Nurofen, Nise), tak aj zvonka (gél Ketonal, Fastum, Deep Relief).

Pri neuralgii okcipitálneho nervu a myozitídy sú účinné zahrievacie obklady.Pripravujú sa takto: široká bandáž je zložená 6-8 krát a navlhčená vo vodke alebo alkohole.Látka sa aplikuje na bočné miesto, potiahnuté polyetylénom a silnou vrstvou bavlny.Top viazaný so šatkou.Komprimovať držať 6-10 hodín.

U sedavých ľudí je najčastejšou príčinou bolesti najčastejšie zvýšené napätie na svaloch krku.Po prvé, lekári odporúčajú takýmto pacientom venovať pozornosť ich pracovisku.

Osoba by sa nemala cítiť unavená počas dlhého sedenia.Ak sa počas dňa krk začne znecitlivovať, potom je niečo zlepracovný nábytok. Kreslo by malo mať pohodlný chrbát a opierku hlavy. Jeho výška by mala byť nastavená tak, aby hlava bola na úrovni obrazovky počítača a krk nezostal v neustále ohnutej polohe.

Po skončení pracovného dňa pomôže takýto súbor telesných cvičení uvoľniť krčné svaly.

Stály:

  1. Nakloňte hlavu dozadu a dopredu a do strán.
  2. Zatlačenie dlane na čelo, uvoľnenie a dotiahnutie svalov krku.
  3. Otočte hlavu doľava a doprava.
  4. Stlačte zadnú časť hlavy. Prekonávanie odolnosti, napätie krčných svalov.
  5. Položte pravú ruku do pravého ucha. Zatlačte na hlavu. Snažte sa držať krk rovno. Vykonajte rovnaké cvičenie na druhej strane.
  6. Vráťte hlavu. Vedenie póza, robiť kruhové pohyby s šije.
  7. Nakloňte hlavu dopredu. Otočte bradu v kruhu.
  8. Ramená spustite čo najviac. Vytiahnite hornú časť hlavy.

Leží:

Postavte sa na všetky štyri, položte si čelo na podlahu. Robte valce hlavou a hlavou.

Každé cvičenie by sa malo opakovať 5 - 10 krát.

Vo večerných hodinách je dobré robiť sprchu. Spočiatku je prúd horúcej vody nasmerovaný na krk, zakrúžkovaný v kruhu, potom je zapnutá studená voda. A tak - 5-6 krát. Procedúra zlepšuje krvný obeh krčnej chrbtice, zmierňuje svalové napätie a únavu.

Na ktorý lekár sa má poradiť

Pri akútnej bolesti krku je najlepšie poradiť sa s praktickým lekárom.alebo neurológa na objasnenie diagnózy. Jednou z najpresnejších diagnostických metód je magnetická rezonancia krčnej chrbtice. Po objasnení diagnózy môže byť potrebná konzultácia s ortopedom, neurochirurgom, reumatológom. Fyzioterapeut, masážny terapeut, manuálny terapeut a špecialista na fyzioterapeutické cvičenia pomôžu zbaviť sa bolesti.

Prečo krk stále bolí, program „Live is great!“: