Chcem byť matkou: ako pripraviť telo na tehotenstvo?

Hladký priebeh tehotenstva bez chorôb a nepohodlia, ľahký, krátky a bezbolestný pôrod, ktorý končí narodením zdravého, silného dieťaťa - vážený sen každej ženy, ktorá sa rozhodla stať sa matkou. A takáto túžba je úplne prirodzená: počas tehotenstva je položený základ pre zdravie nenarodeného dieťaťa. A ľahký priebeh tehotenstva a pôrodu je jedným zo znakov toho, že táto karta bola úplne normálna. Okrem toho budúca matka, ktorej organizmus už funguje pre dvoch, nepotrebuje ďalšie nepohodlie.

Tehotenstvo je prirodzený, aj keď nie ľahký proces, a potom by sa telo malo vrátiť do normálneho života v priebehu niekoľkých mesiacov bez negatívnych dôsledkov na zdravie. To všetko možno dosiahnuť, ak venujete pozornosť príprave na tehotenstvo.

Dokonca aj keď žena, ktorá sníva o šťastí materstva je úplne zdravá, nemá problémy s menštruačným cyklom a ovuláciou, nemá žiadne metabolické poruchy, netrpí chronickým stresom a únavou - stále potrebuje navštíviť lekára vopred, vykonať nejaké testy, vyšetriť a začať sa pripravovať na tehotenstvo. Takýto výcvik je navyše potrebný pre tých, ktorí majú aspoň jeden z týchto problémov. Napríklad nepravidelný menštruačný cyklus môže indikovať prítomnosť hormonálnych porúch a problémov s ovuláciou, bolesť počas menštruácie - prítomnosť ohybov maternice alebo zápalových ochorení reprodukčného systému.

Prebytočné, alebo naopakNedostatok hmotnosti nie je len čisto estetický problém, ale aj dôkaz narušenia metabolizmu, ktorý môže ovplyvniť tak možnosť otehotnenia, ako aj priebeh tehotenstva. Situáciu komplikuje skutočnosť, že mnohé takéto nepríjemné „zvončeky“ sú modernou, zaneprázdnenou ženou so štúdiami a prácou, ktorým sa nevenuje veľká pozornosť.

Napríklad vypadávanie vlasov, ktorého príčinou je vlastne hormonálna nerovnováha, sa pripisuje jarnému beriberi alebo stresu počas obhajoby diplomov. A prekrvenie a bolesť v mliečnych žľazách by sa mali považovať za prirodzený prejav PMS, ktorý možno len zmieriť. Toto sú nebezpečné mylné predstavy, ktoré môžu viesť k problémom s koncepciou, nosením a porodením dieťaťa.

Je potrebné začať prípravu na tehotenstvo šesť mesiacov pred počatím. Prvým krokom by mala byť normalizácia životného štýlu. Je potrebné spať aspoň 8 hodín denne, aby ste si zvykli na každodenné prechádzky na čerstvom vzduchu, aby ste sa vyhli stresu - pracovnému alebo vzdelávaciemu a domácemu. Výživa budúcej matky je veľmi dôležitá: produkty by mali byť užitočné a rýchle občerstvenie, údené mäso, sladká sóda by mala byť opustená. Racionálna výživa a životný štýl by sa mali dodržiavať nielen pred počatím, ale aj počas tehotenstva a dojčenia.

Je dôležité obzvlášť pozorne dodržiavať intímnu hygienu, ako aj hygienu sexuálneho života, aby sa vylúčila infekcia infekčnými a zápalovými ochoreniami genitálnej sféry. Ak v minulostiboli zápalové ochorenia panvových orgánov, musíte ich starostlivo liečiť a dosiahnuť stabilnú remisiu.

Okrem toho musíte navštíviť lekára - vykoná hĺbkové vyšetrenie urogenitálnych orgánov a celého tela, ako aj kontrolu schopnosti vajíčok oplodniť av prípade potreby predpísať prostriedky, ktoré pomôžu obnoviť a posilniť reprodukčné zdravie. Účelom prípravy na tehotenstvo je tak všeobecné zotavenie tela, ako aj vytvorenie čo najpohodlnejších podmienok pre koncepciu. Lekár môže na tento účel odporučiť podávanie komplexov biologicky aktívnych látok, napríklad výživového doplnku TIMA-FACTOR®. Extrakty z posvätného ovocia Vitex, zázvor a anjelické korene, vitamíny (E, C, kyselina listová, rutín), stopové prvky (zinok, horčík a železo) a kyselina glutámová prispievajú k normalizácii hormonálneho pozadia a menštruačného cyklu *.

Materstvo je veľké šťastie, ale zároveň veľká zodpovednosť. Včasná, komplexná príprava na tehotenstvo pomôže uskutočniť toto ťažké, ale šťastné obdobie čakania pohodlné a harmonické.

Autor:Irina Martirosova, pôrodníčka-gynekológka, gynekológka-endokrinológka, Vedecké poradenské diagnostické centrum, Výskumný ústav epidemiológie, Moskva
* Pokyny na používanie BAA pre potraviny TIMED-FACTOR®]