Cvičenie pre cystitídu: ktoré sú užitočné, stupeň stresu, jóga

(sprievod populárnych článkov

https://myfamilydoctor.ru/kak-lechit-cistit-v-domashnix-usloviyax/ )

Fyzikálna terapia cystitídy nepatrí medzi najobľúbenejšie liečby. Mnohí pacienti, ktorí prijali priebeh antibiotík, zabudli na ochorenie. Avšak zápal močového mechúra má tendenciu byť chronický. V niektorých prípadoch sa u pacienta vyvinie intersticiálna nefritída - závažná patológia, ktorá si vyžaduje dlhodobú komplexnú liečbu.


Počas exacerbácie ochorenia nemožno použiť fyzioterapeutické cvičenia. Po jeho poklese však fyzické cvičenia na cystitídu pomôžu:

  • zlepšenie prietoku krvi a tým urýchlenie obnovy zapálenej sliznice;
  • posilňujú panvové svaly a zabraňujú vzostupnej infekcii vonkajších pohlavných orgánov;
  • prispievajú k prevencii exacerbácií a chronického procesu.

V závislosti od fyzického stavu pacienta sa ženám aj mužom odporúča, aby používali cvičenia s rôznym stupňom cvičenia. S plným rozvojom jednej etapy sa môžete presunúť k ďalšiemu. V budúcnosti sa môžete naučiť niekoľkocvičenia z veľmi populárnej jogy teraz, ale v tomto prípade musíte pochopiť, že triedy sa najlepšie vykonávajú pod dohľadom špecialistu. Pre ich plnú účinnosť by jóga mala byť súčasťou spôsobu života.

Počiatočný komplex cvičení pre cystitídu

Drepy zlepšia prietok krvi v panvovej oblasti a posilnia svaly hrádze.

Prvé tri cvičenia sa vykonávajú na podlahe:

  1. Položte jednu ruku na žalúdok, druhú na hrudník. Snažte sa vdychovať žalúdok, aby „spodná“ ruka bola prvá, ktorá sa bude zdvíhať a posledná padne pri dýchaní. Opakujte 10 krát. Varovanie! Pri hlbokom dýchaní sa môžu vyskytnúť dočasné závraty.
  2. Ohnite si kolená, pokúste sa ich dostať na podlahu doprava, potom doľava a pohybujte sa v dolnej časti chrbta. Opakujte 5 krát v každom smere.
  3. Z rovnakej východiskovej polohy nadvihnite panvu smerom nahor 5-8 krát. Toto cvičenie je nielen užitočné pre zápal močového mechúra, ale tiež posilňuje gluteálne svaly.

Počas cvičenia sa vykonávajú tieto cvičenia:

  1. Držte sa za zadnú časť kresla, zdvihnite si prsty na nohách, potom si sadnite a postavte sa a v prípade potreby pomáhajte s rukami. Opakujte 5 krát.
  2. Krok na mieste alebo prechádzky po miestnosti s vysokým zdvihom kolena po dobu 1-2 minút.
  3. Pripojte ruky za chrbát, vytiahnite ich dozadu a súčasne ich zdvihnite. Rozbaľte sa a nakloňte sa dopredu. Teraz si sadnite a vráťte sa do východiskovej polohy. Toto cvičenie pri cystitíde by sa malo vykonávať pomaly, vzhľadom na stav chrbtice a kĺbov. Opakujte 5 krát.

Koniec komplexu s oddychom a hlbokým dýchaním, keď leží na zemi.

Komplex cvičení pre cystitídu s priemernou záťažou

Takéto cvičenia pomôžu mladým ženám, nielenže zlepšia krvný obeh v panvovej oblasti, ale zabezpečia aj prácu mnohých svalových skupín.

  1. Vykonajte dychové cvičenie, ako na začiatku predchádzajúceho komplexu, desaťkrát.
  2. Opatrne postavte, položte jednu nohu na stoličku, urobte 5 naklonenie nabok.
  3. Nasaďte si nohy rovno, hlboko ohnuté do strán, zatiaľ čo ruky by mali kĺzať cez boky. Urobte 10 ohybov v každom smere.
  4. Usporiadajte si nohy trochu širšie, nakloňte sa dopredu a pokúste sa dostať prsty na podlahu 8-krát.
  5. Ľahnite si na chrbát, zatiahnite si kolená rukami, zatlačte ich na žalúdok a potom vezmite východiskovú pozíciu, opakujte 10 krát.
  6. Z rovnakej pozície zatlačte kolená na žalúdok a skúste si sadnúť, opakujte 5 krát.
  7. Ľahnite si na chrbát, zhlboka a pokojne dýchajte.

Cvičenia na cystitídu s maximálnou intenzitou

Takéto cvičenia pomôžu nielen predísť zápalu, ale aj posilniť svaly panvy a brušnej steny.

  1. Začnite s dychovými cvičeniami.
  2. Pripojte ruky narovnaných ramien pred seba, zdvihnite ich, zároveň sa nakloňte dozadu, urobte 6 ohybov.
  3. Postupujte podľa krokov na mieste, zdvihnite kolená vysoko, 5 krát s každou nohou.
  4. Zo stojacej polohy sa ohýbajte dopredu, pripomínajúc sekeru, 8-krát.
  5. Lež na zemi, potom si sadni anakloňte sa k špičke nohy, znova si ľahnite. Opakujte vzostupy a zostupy trupu 4-5 krát na každú nohu.
  6. Vykonajte „nožnicové“ cvičenie 10 krát.
  7. Dokončite komplex s dychovým cvičením.

Táto gymnastika je vhodná pre ľudí akéhokoľvek pohlavia a veku. Pre ženy, najmä starších alebo veľmi zaneprázdnených, by dobrou alternatívou boli cvičenia Kegel.

Gymnastika Kegel s cystitídou

Denný výkon tohto komplexu vedie k obnove nielen močového mechúra, ale aj všetkých gynekologických orgánov. Preto sa odporúča, aby ich vykonávala každá žena (samozrejme v neprítomnosti akútnych infekčných ochorení alebo nevoľnosti).

  1. Pri ležaní alebo státí stláčajte svaly hrádze a panvy s maximálnou intenzitou po dobu 10 sekúnd a potom ich uvoľnite na rovnaký čas. Urobiť 5 prístupov.
  2. Znížiť špecifikované svaly tak rýchlo a silno, s rovnakým rýchlym uvoľnením 3 krát.
  3. Pokúste sa sťahovať svaly hrádze s rôznymi silami - najprv, povrchnejšie, potom hlboké.

Kegelove cvičenia môžu byť doplnené takou gymnastikou, ktorá má podobný mechanizmus účinku:

  1. Mahi vyskočil zo všetkých štyroch.
  2. Z polohy na bruchu: striedanie ohybu kolena; zdvihnutie tela do sediacej polohy; zdvíhanie nôh vertikálne smerom nahor s ich následným spúšťaním doprava a doľava; otáčanie nôh dovnútra a von.
  3. Z polohy na bruchu: striedavé kyvné nohy hore; "Swallow".
  4. Ofsedenie: striedavé naklonenie k prstom nôh; zdvíhanie panvy s podporou rovných rúk; otočí trup na stranu so zloženými rukami.

Jóga pre cystitídu

Póra jablone Grasshopper tiež zlepší stav pacienta s cystitídou.

Dokonca aj jednoduché abdominálne dychové cvičenie, o ktorom sme hovorili na samom začiatku, je užitočné pri zápale močového mechúra, pretože zvyšuje tlak v brušnej dutine a zvyšuje krvný obeh panvových orgánov. Existujú však aj iné, zložitejšie polohy a ich kombinácie, ktoré pomáhajú s cystitídou.

    93. "kobylka". Ľahnite si na brucho, narovnajte ruky vpred a vytiahnite ich od seba. Zdvihnite hlavu, krk, hornú časť tela a potom si narovnajte nohy a celý trup. Cvičenie sa vykonáva na dlhý dych, keď vydýchate, môžete ležať na zemi.
  1. "Cobra" alebo póza "pes lícom hore". Ľahnite si na brucho, ruky vpred, výdych. Zdvihnite krk, hlavu, hornú polovicu tela, vyrovnajte ruky a pohybujte panvou dopredu. Vdychujte a vydýchnite čo najhlbšie, vráťte sa do východiskovej polohy.

Pri výbere akéhokoľvek komplexu fyzioterapie pri cystitíde si uvedomte, že fyzickú námahu nemožno vykonať, keď exacerbácia ochorenia, bolesť, horúčka. Cvičenia na zápal močového mechúra sa považujú za súčasť rehabilitácie, tj rehabilitačnej liečby po chorobe alebo exacerbácii.