Prevencia spinálnych ochorení

Prečo sa musíte zapojiť do prevencie ochorení chrbtice? Je dôležité vedieť, že hlavné príčiny osteochondróza, medzistavcové prietrže, chrbtice chrbtice - nezdravý životný štýl, práca a odpočinok, sedavé práce, ťažké fyzické námahy, dlhé nútené držanie tela. Už od narodenia sa musíte starať o zdravie chrbta. Koniec koncov, mnoho chorôb chrbtice začína u detí a mladých ľudí, môže trvať mnoho rokov, kým sa objavia zjavné príznaky, a počas tejto doby sa zmeny stanú nezvratnými.


Odporúčania na prevenciu chorôb chrbtice

\ t

Kontrola polohy. Ak to chcete urobiť, musíte si zložiť topánky, postaviť sa chrbtom k stene, aby sa dotýkala zadnej časti hlavy, lopatiek, zadku, nôh a päty. Musíme si túto pozíciu tela a chodiť pamätať a podporovať. Môžete tiež chodiť s knihou na hlave.

Snažte sa vyhnúť dlhým fixným pozíciám. Ak musíte stáť na nohách po dlhú dobu, každých 10 minút sa musíte spoľahnúť na jeden, potom na druhej nohe, meniť svoju polohu každých 10-15 minút, môžete natiahnuť. Keď pracujete pri stole, vybavte svoje pracovisko tak, aby sa vaše chrbát opieral o zadnú časť stoličky, vaše nohy sú ohnuté v kolenných kĺboch ​​v pravom uhle a nohy sa môžu voľne postaviť na podlahu. Horná hranicaMonitor by mal byť v úrovni očí. Ak potrebujete čítať literatúru na dlhú dobu, použite stojan, nečítajte si klamstvo. V prípade dlhej cesty v aute by mal mať oporu, sedadlo - pohodlné a mierne tvrdé. Pravidelne by ste mali opustiť salón a zahriať sa.

Nepracujte na svahu, nevytvárajte ostré ohyby v chrbtici, najmä ak potrebujete zdvihnúť akúkoľvek hmotnosť. Pri práci v polohe ohybu v bedrovej oblasti sa značne zvyšuje zaťaženie tohto úseku. Prenášajte náklad na kolená, stojace na nich alebo pomaly v drepe. Udržujte náklad bližšie k vám a v oboch rukách. Ak prenášate gravitáciu na dlhé vzdialenosti, použite batoh alebo vozík, nie tašku. Keď cvičíte v krajine, robte všetko, keď je to možné, kľačaním na mäkkom lôžku alebo sedení na nízkej lavičke. Keď robíte domáce práce (umývanie rúk, zametanie a umývanie podlahy), uistite sa, že telo nie je neustále v polovičnej polohe dopredu, zatiaľ čo zaťaženie stavcov, svalov a väzivového aparátu sa výrazne zvyšuje.

Spánok na pravom povrchu. Musíte spať na ortopedickom matraci strednej tvrdosti. Vankúš by mal byť pravouhlý, nízky, takže na ňom je len hlava a ramená na posteli.

Fyzická aktivita. Existujú športy, ktoré majú priaznivý vplyv na stav chrbtice, ako je chôdza, plávanie, jóga a pilates. A také aktivity, ako je behanie a skákanie, vytvárajú šokovú záťaž na chrbticu, ktorá prekračuje telesnú hmotnosť v niekoľkýchČas.

V detstve, keď je chrbtica stále nezrelá, nie je potrebné profesionálne sa zaoberať zápasom a vzpieraním, čo môže viesť k preťaženiu.Je lepšie dávať prednosť atletike, plávaniu, vonkajším hrám na čerstvom vzduchu.Špecialista na cvičebnú terapiu si môže vybrať individuálny komplex na základe veku, rizikových faktorov, fyzickej aktivity, funkcií chrbtice.Niektoré cvičenia je možné vykonávať aj počas pracovného dňa.

„Polovica“ na švédskej stene je veľmi užitočná, keď nohy majú podperu vo forme spodnej priečky, potom sa musia ohýbať na kolenách a bokoch, ale majú tiež oporu pre nohy.Stenu je možné nahradiť bežnými dverami.Trvanie cvičenia - 50-60 sekúnd, opakujte ho lepšie 3 krát denne.Existujú rôzne zariadenia na natiahnutie (vyprázdnenie) chrbtice, vrátane pod vodou.Na profylaxiu sa môžu používať len podľa pokynov lekára.

Vyhnite sa podchladeniu, zmenám.Takéto faktory môžu viesť k napätiu v paravertebrálnych svaloch.

Masáž chrbta.Na profylaktické účely je vhodné absolvovať 8 až 10 sedení každých šesť mesiacov.

Pokúste sa získať vyváženú a výživnú stravu.Mal by obsahovať vitamíny, vápnik, horčík, to sú potraviny, ako sú ryby, orechy, strukoviny, čerstvé ovocie a zelenina.Kontrola telesnej hmotnosti, pretože ľudia majú nadváhu sú náchylnejší na degeneratívne zmeny chrbtice.

Charakteristiky profylaxie u malých detí

V ranom detstveJe dôležité dať dieťaťu vitamín D, aby strávil opaľovanie, ultrafialové žiarenie na prevenciu krivice. Musíte urobiť špeciálnu gymnastiku a používať správne topánky, aby sa zabránilo ploché nohy, pretože v tejto patológii chrbtica nesie zvýšené zaťaženie pri chôdzi a behu. Nepoužívajte vankúš do roku, kým dieťa spí, len jeden po roku, matrac je povinný s ortopedickou funkciou. Čo najskôr, po obdržaní odporúčania pediatra, zadajte masáž a gymnastiku.

Ako je možné vidieť, pravidlá prevencie chorôb chrbtice sú pomerne jednoduché, sú založené na anatomických a fyziologických vlastnostiach tohto dôležitého orgánu. Realizáciou navrhovaných opatrení je možné zabrániť závažným ochoreniam chrbtice, zlepšiť efektívnosť a zlepšiť kvalitu života.

Na ktorý lekár sa má poradiť

Pre bolesť chrbtice musíte kontaktovať neurológa. Po vyšetrení môže byť potrebné poradiť sa s inými špecialistami: metódou fyzioterapie, neurochirurgom, ortopédom.